söndag 19 april 2009

Försenad påskrapport

Det går redan förvånansvärt bra med mitt nya jobb, vilket gör att jag är helt utsjasad när jag kommer hem. Jag reser dessutom så mycket att jag har svårt att få ordning på mina rutiner. Jag lovar dock bättring och bot inför framtiden, för jag vet att jag mår mycket bättre om jag får skriva av mig ibland.

Försenat ska jag rapportera lite om påskhelgen. Allt var strålande, från att jag precis i tid fick ett paket med godsaker från Italien lagom till avfärd, till att jag och Mr Emerson äntligen fick tillfälle att titta på Ölands enda raukar. Dessutom fick vi träffa kusinbarnet för första gången, njuta av att gräsmattan var förvandlad till ett hav av rysk blåstjärna, träffa familj och släkt och äta god mat ( och alldeles för mycket godis) samt allt detta ackompanjerat av ett strålande vårväder. Titta här får ni se:


Innehållet i det italienska påskpaketet: mycket godis, men även några presenter och det traditionella påskchokladägget med en present inuti...


Nämligen den här söta ringen med pärlor! Från L'Erbolario fick jag dessutom deras årskalender, med många fina fågelbilder, i samma design som några av deras produkter!


Scilla sibirica en masse! Här är mer blått än grönt!


Här har ni oss på utflykt bland raukarna.

Så, glad påsk i efterhand allihopa! Jag hoppas ni haft lika trevligt som jag hade!

Inga kommentarer: