måndag 15 december 2008

Julstress - anledningen till att jag inte bloggat på länge

Ja, jag har julstressat med julkort, julklappar, pynt och pyssel. Vi ska fira jul i Skåne i år, tillsammans med Mr Emersons familj. De bestämde att julklappar inte var nödvändigt, även om det är roligt att ge en liten gåva... Vilket gjorde att dessa regler sattes upp:
  1. Det är tillåtet att köpa julklappar för max 20 kr.
  2. Det är tillåtet att skänka pengar till välgörenhet som julklappar.
  3. Det är tillåtet att tillverka julklappar att ge bort.
För er som minns, så hade vi en kändisfest på Norrviken i somras. Den gick i cirkustema och både Villa Abelin och delar av parken pyntades därför våldsamt. En massa pelare kläddes in i tyg i färgerna vitt, blått och rosa. Dagen efter festen samlade jag ihop en hel sopsäck med tygrester, som jag nu kunnat använda vilt i tillverkandet av julklappar. Nere i det vattenskadade arkivet i Villa Abelin, hittade dessutom jag och min kollega Carin var sin rulle med växtmönstrat tyg. Jag fick "fikonrullen". Här kan ni se vad jag producerat de senaste två veckorna:

Mina snygga modeller Louise och Mr Emerson har på sig/håller i: förkläden, två par grytlappar och en tygväska.

Eftersom jag nu har brytit mot flera regler jag satte upp för min blogg, kan jag nu bryta några till genom att lägga in en bild på mig själv, som Mr Emerson tog några dagar sedan, med motiveringen: "Eftersom det här är det jag ser nästan jämt, kan jag lika gärna dokumentera det!"

Jag och min älskade Huskystar-symaskin. Lägg märke till Lejon som ligger och sover bredvid mig.

Jag tror inte jag avslöjar alltför mycket genom att lägga upp bilder här, det är nog ingen av de som jag ska fira jul med som läser min blogg. Något jag kan säga med ganska stor säkerhet, eftersom det den senaste månaden bara är 9 träffar på min blogg från Lund (Tack för det, Google Analytics!).

Hur som helst, så är jag nästan klar med allt jag julstressat med, så jag hoppas snart kunna skriva normalt igen.

För övrigt: Allt stöd till Musikhjälpen! Skänk pengar nu!


I've been busy sowing Christmas gifts, due to rules not spend too much money buying presents. That's why I haven't been writing much here. That's also why I haven't sent the yearly christmas package to Italy yet, either. But I have planned to put everything together tomorrow, so hopefully, the package will reach you before New Year's?! The swedish mail wanted all packages before the 5th of December, if they were to deliver them before Christmas, around Europe...

Inga kommentarer: