lördag 12 januari 2008

Vill ni veta hur det går?

Det går alldeles utmärkt! Vi har nästan tapetserat hela sovrummet, och har bara tre våder kvar att sätta upp. Så allt har gått mycket bättre och snabbare än jag trodde. I morgon åker vi till Silvan och inhandlar lister och betslasyr till taket och hörnen. Till nästa helg kan vi nog vara rätt nöjda med sovrummet som det är. Men det kommer inte vara helt klart förrän framåt sommaren. Då planeras nytt golv och nya fönsterkarmar.

Våra nya vackra, men dyra bambutapeter!

Detta hade inget alls med Florens att göra, förutom att Nic är väldigt nyfiken på vilka tapeter jag valt. Nu kan hon, liksom ni andra få en tjuvkik.

Andra saker som gör mig glad och som absolut inte har något med Florens att göra är:

  • Jasper Ffordes böcker om Thursday Next, som jag ligger och läser nätterna i ända, medan jag försöker låta bli att skratta för högt.
  • Wil Wheatons blogg, som är full av nörderier och Star Trek. Fick inte hans bok i julklapp, så jag ska strax inhandla den själv.
  • Kung Kalle av David McKee, favoritbarnböcker från min barndom. Hittade fem på Tradera häromdagen som jag numera är stolt ägare till, för endast 43 kr inkl porto!

Life is good!

Vettigare inlägg med Florensanknytning kommer nästa gång.

Inga kommentarer: