söndag 21 september 2008

L’Erbolario eller en rolig historia

Sedan Nic och jag började skicka paket till varandra, har det i hennes paket nästan alltid slunkit med varuprover från L'Erbolario. L'Erbolario gör skönhets- och hygienartiklar, allt från schampoo till parfym, hudkrämer och solskyddsmedel. Allt av bästa kvalitet. Första gången det fanns varuprover med i paketet förklarade Nic det med att hon blivit förälskad i hudvårdsserien och nu var fast. Jag vet inte hur hon får tag på varuproverna, men så länge de fortsätter att komma är jag tacksam, för jag har blivit lika beroende jag. Eller, i alla fall av hudkrämerna, för när det kommer saker som flytande talk är jag inte riktigt lika begeistrad. Titta här och här och räkna varuprover som alltid följer med!

I fredags var vi nere på stan, och i en butik med naturapotek hittade jag en hel sektion dedikerad åt L'Elbolarios produkter. Fantastiskt kul, eftersom det var första gången jag fick se originalprodukterna! Även om jag sett och fått prova stora delar av sortimentet (mer än vad de hade inne i butiken) så fanns där ändå saker som jag inte sett förut. En av de saker jag inte sett förut var priserna, och de var inte låga! Mitt varuprovsupplag här hemma måste vara värt en förmögenhet!

Jag pratade i alla fall med den vänliga damen som stod i affären och köpte till slut en DYR förpackning hudkräm. Jag har testat delar i samma serie men inte just denna, men den här ska vara mer anpassad efter min hudtyp, kom jag och damen fram till. Jag brukar aldrig köpa så är dyra grejer, men någon gång ska vara den första.

Stor kasse, liten burk hudkräm och hela mitt upplag av varuprover, allt från L'Erbolario.


Jag och damen pratar vitt och brett om L'Erbolario och deras produkter och om min vänliga brevvän som fixar så bra grejer till mig. Hon är verkligen hur trevlig som helst och frågar till och med om jag vill ta den pyttelilla burken i en special kasse från L'Erbolario (vilket jag absolut vill även om kassen är för stor för den lilla burken). När jag sedan lägger upp mitt körkort, för att kunna betala med kort så byter damen plötsligt språk! Hon har läst mitt finska efternamn, så "Oletko sinä suomalainen?" frågar hon och jag får börja prata finska!!! Jag blir ännu gladare, och även om jag inte kan förklara hela historien om hur det kommer sig att jag bor i Halmstad och varför jag egentligen inte pratar finska PÅ finska utan får göra det på svenska, så har jag förstått vartenda ord hon sagt till mig på finska, vilket är BRA bara det.

Den vänliga damen vill naturligtvis få med mig på finska föreningens möten och berättade att det redan var med en ung tjej som inte pratat finska men som gjorde det hyfsat nu, eftersom hon kämpat med språket och fått hjälp på mötena. Jag blev intresserad, men det var fullt av gamla tanter som ville ha hjälp inne i butiken och Mr Emerson stod utanför och väntade på mig, så jag kände inte att jag kunde prata mer just då. Jag lovade att titta in igen, och det kommer jag absolut att göra, även om L'Erbolarioprodukterna kommer att göra mig utfattig. Först ska jag bara fundera på om finska föreningen kanske är något för mig…

Ut ur butiken klev jag i alla fall med ett strålande humör! Hela denna anekdot (som nu blev ett helt blogginlägg), ihop med hudkräm, finsktalande och L'Erbolariokasse var i alla fall absolut värt pengarna jag spenderade! :D

Inga kommentarer: